23 november 2010

Det är verkligen inte lätt när ens barn är sjuk, man känner sig ju väldigt orolig i varjefall! Och när man sen inget kan göra heller. 1177, ja dom sa att de inget kunde göra aåt hostan, så det är att ge vatten och äppledricka! Fast det verkar att hjälpa lite iaf! Bra där! Åt hennes snorande är det nässugen som gäller! Och det tycker hon inte är roligt, inte ett dugg, men så länge den hjälper så tänker mamma och pappa fortsätta med detta! Japp min lilla snutta, så är det! =)

Idag är Isabella med pappa och farbror Daniel på stan, handlar hem lite mat och farbror är på F-kassan! Även om vädret är skit så behöver min lilla docka luft! Hon är ju nerbäddad i sin vagn, så hon har det ju varmt och skönt i alla fall!

Leslie ringde precis och sa att dom var på väg hem, blir nog bara att slappa lite framför Tv här nu den närmsta timmen, då Bellis ändå sover och jag har ont i skallen! Inte alls kul, men så ligger det till!

Kanske skulle man gå ner i källaren och kolla upp lite adventsaker till helgen! Måste slänga upp gardiner och så, tvätta dom först! Måste också kolla hur det är med adventljusstakar, minns inte hur många vi har. Kanske måste vi inhandla ett par till!?

I år har vi i familjen bestämt att vi BARA ska köpa åt barnen, nästan :p Så det behöver inte bli såå dyrt i alla fall! Ganska skönt det, dock ÄLSKAR jag att handla julklappar! Det är så skoj och sen när granen är uppe här hemma så är det så mysit att se alla klappar som ligger där under =)
Vet inte om vi kan ha en julgran i år dock, eftersom Bella-bus springer omkring i sin gåstol och drar i allting som man kan tänka sig att dra i! Förstår inte att det kan vara så kul? =) Gärna dra i tröjor och annat somvi hängt på stolarna här hemma! Det är tydligen riktigt skojjit =) Busunge <3

Annars med mig så är det sådär, huvudvärk som sagt. Ska även påbörja ny medicin snart med. Jag hoppas att den fungerar bättre än den gamla! Men det skulle kunna ta upp till 2-3 månader innan man kunde märka någon skillnad, så antagligen kommer det bli ett par kämpiga månader framöver! Tur att jag har min familj <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

du ska inte ge äppeldricka.. det är sött och kan göra det värre.. ljummet/varmt vatten ska du ge.. så kan de lösas upp lite. det är jätte jobbigt när de är så små och blir sjuka.. iallafall snoriga och knappt kan andas..:( hoppas det blir bättre snart!

2010-11-23 @ 12:52:07
URL: http://momemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0